از قدرت ذهنتان استفاده کنید

۰

ماجرا ازاینجا شروع می‌شود که شما ورزش کردن را آغاز می‌کنید. همه‌چیز دارد خوب پیش می‌رود و شما پر از اشتیاق برای پیشرفت هستید. به خودتان سخت می‌گیرید و مدتی می‌گذرد. ناگهان انگیزه‌تان از بین می‌رود و شروع می‌کنید به با خود کلنجار رفتن. این اتفاق طبیعی است و برای همه رخ‌ می‌دهد. چیزی که مهم است این است که شما باید برنامۀ انگیزشی مخصوص به خود را داشته باشید و طبق همان برنامه عمل کنید. موفقیت نخست در ذهن شما شکل می‌گیرد و ورزش کردن نه‌تنها جسم بلکه ذهن شما را نیز تغییر می‌دهد.

به موفقیت خود ایمان داشته باشید.

هرچه بیشتر چیزی را تصور کنید، احتمال این‌که آن چیز به واقعیت تبدیل شود بیشتر است. دربارۀ اهدافتان هم همین مسئله صحت دارد. می‌خواهید وزن کم کنید؟ پس باید مدام این تصویر را در ذهن خودتان داشته باشید. تصور کنید اگر به این هدف برسید چه می‌شود. تصور کنید از نگاه کردن به خودتان در آینه چه احساسی خواهید داشت. تصور کنید حس لمس کردن عضله‌هایتان چگونه خواهد بود. همچنین، از قدرت زبان نیز برای تشویق کردن خودتان بهره ببرید: «من می‌توانم. این کار از عهدۀ من ابداً خارج نیست. این‌که برای من کاری ندارد.» بزرگ‌ترین قاتل موفقیت عدم اعتمادبه‌نفس است.

با بی‌حوصلگی از همان ابتدا مقابله کنید.

معمولاً انگیزه و انرژی ما هرروز با روز دیگر فرق می‌کند. بعضی وقت‌ها بیشتر از بعضی وقت‌های دیگر انگیزه داریم و گاهی اصلاً حوصلۀ هیچ کاری را نداریم. همۀ این‌ها تنها در ذهن ما می‌گذرد. برای این‌که انگیزه‌تان برای ورزش کردن را حفظ کنید، باید نکته‌ای را همیشه در نظر داشته باشد: ورزش کردن برایتان باید مانند تفریح باشد. اگر به شما خوش نگذرد، به‌زودی انگیزۀ خود را از دست می‌دهید. در اینجا چند راه‌حل برای شما داریم:

۱. با یک دوست ورزش کنید.

ورزش کردن با دوستان می‌تواند انگیزه‌ی شما را افزایش دهد. اگر برای ورزش کردن برنامۀ ثابت و مشخصی داشته باشید، کارتان راحت‌تر می‌شود. با همراهی یک دوست، حتی وقتی حوصله نداشته باشید، به شما خوش می‌گذرد و ضمناً دوستانتان می‌توانند مشوق خوبی باشند.

۲. سعی کنید مکان ورزش را تغییر دهید.

لزومی ندارد همیشه در مکان ثابتی به ورزش کردن بپردازید. در این صورت، برنامه‌ی ورزشی انعطاف‌پذیری خواهید داشت. در پاسیو، در باشگاه و در پارک ورزش کنید و از همراهی دوستان خوبتان لذت ببرید.

۳. به موسیقی گوش دهید.

موسیقی مناسب می‌تواند شمارا سرحال بیاورد و باعث شود از ورزش کردن لذت ببرید. آیا موسیقی خاصی را دوست دارید؟ از آن استفاده کنید تا احساساتتان نیز درگیر شوند و اشتیاقتان بیشتر شود.

۴. در زمان درست ورزش کنید.

در پایان روز و زمانی که خسته از سرکار برگشته‌اید، روی کاناپه دراز می‌کشید و دیگر بلند شدنی در کار نخواهد بود. بر ضعف خود غلبه کنید و سعی کنید هرروز ورزش کنید. بهترین زمان برای این کار صبح زود است. اگر سحرخیز نیستید، ساک ورزشی خود را از روز قبل آماده کنید و با خود به محل کار ببرید تا پس از پایان روز کاریتان سریعاً به باشگاه بروید. محیط ورزش کردن خود را زود آماده کنید و ظرف مدت کوتاهی ورزش کردن را آغاز کنید.

۳.۵۰ میانگین امتیازدهی (۷۲% امتیاز) - ۴ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

صادق خالدی

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید بهشتی، از سال 1394 با تن مین در زمینۀ ترجمۀ متون مرتبط با سلامتی جسم و روان، موفقیت در زندگی و در کسب و کار، فرهنگ عمومی و پیشرفت شخصی همکاری می‌کند.

پاسخ دهید

× شش = بیست چهار