بیدار شدن با موهایی بهتر

۰

چرا به جای آن که هرروز صبح وقت خود را صرف مرتب کردن موهایتان کنید، تلاشتان را معطوف به جلوگیری از بهم ریختگی آنها نمی‌کنید؟ چندین ترفند وجود دارد که شما بتوانید با بکار گیری آنها در شب، صبحها موهای مرتب تری داشته باشید. در ادامه، هفت راه مطلوب برای رسیدن به این هدف را به شما معرفی‌ خواهیم کرد:

۱. روبالشتی جدید بگیرید: به عقیده تریکام که یک متخصص مد است، بهترین کاری که می تواند در حین خواب برای موهایتان انجام دهید استفاده از روبالشتی ابریشمی است. استفاده از رو بالشتی نخی، هنگامی که شبها به این طرف و آن طرف غلت می زنید، می تواند باعث ایجاد گره در موهایتان شود.

۲. استفاده از ماسک مو قبل از خواب: به جای استفاده از ماسک مو در طول روز، هنگام خواب آنها را بکار ببرید. استفاده از ماسک مو یک بار در هفته موهای خشک و اسیب دیده را تبدیل به موهایی نرم و لطیف می‌کند. پیشنهاد تریکام استفاده از ماسک آبرسان و مغّذی است که متشکل از یک قاشق مایونز، آووکادو، روغن زیتون و عسل است. بعد از آن که مواد را روی موهای مرطوب مالیدید، از کلاه حمام استفاده کنید یا روی بالشت خود یک حوله بیاندازید تا روبالشتی را خراب نکنید. حتی اگر حوصله ندارید که ماسک را خودتان بسازید، از ماسک های آماده استفاده کنید.

۳. خوابیدن با موهای بافته: ترجیحا موهای مرطوب خود را در شب ببافید تا صبح با موهایی زیبا و کمی‌ فردار از خواب بیدار شوید.

۴. با موهای خیس نخوابید: موهای خیس ضعیف تر از موهای خشک هستند. به عقیده ژولی دبجی، یکی دیگر از متخصصان مد، خوابیدن با موهای خیس می تواند سبب آسیب دیدن موها شود، خصوصاً اگر موهایتان خشک، شکننده و یا رنگ شده هستند. ترجیحا چند ساعت قبل از خواب دوش بگیرید یا قبل از خواب موهایتان را خشک کنید.

۵. اسپری کردن شامپوی خشک: اگر عادت کرده‌اید که با موهای چرب از خواب بیدار شوید، استفاده از این محصول قبل از خواب باعث می شود تا صبح روغن ها جذب شوند. تنها چیزی که نیاز دارید چندین مرتبه شانه زدن است.

۶. پرهیز از بکارگیری کش: از کش فقط برای بستن موهای بافته شده استفاده کنید. دبجی هشدار می دهد که خوابیدن با این کش‌ها سبب ریزش مو می شود. همچنین، آن‌ها ردی منحنی‌ روی موها بجای می گذارند، که رهایی از دستشان به این سادگی‌ها امکان پذیر نخواهد بود. اگر نمیتوانید با موهای رها شده بخوابید، به توصیۀ تریکام، یک جفت جوراب شلواری مات را تبدیل به دستمال سر یا کش کنید.

۷. کف سر را ماساژ دهید: با به آرامی ماساژ دادن کف سر توسط سر انگشتان قبل از خواب، نه تنها سبب توزیع چربی های طبیعی‌ می شوید بلکه صبح  موهایی درخشان‌تر نیز تحویل خواهید گرفت. اما یک هشدار: این روش بیشتر برای موهای خشک و ضخیم کاربرد دارد. اگر موهایی نازک دارید، اینکار احتمالا سبب چربتر شدن آنها می شود.

۴.۳۶ میانگین امتیازدهی (۸۶% امتیاز) - ۲۵ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

هم‌اکنون دانشجوی دکتری رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است. او همچنین در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در همین رشته در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کرده است.

پاسخ دهید

− 2 = 1