حفظ رژیم غذایی در تعطیلات

۰

آرام خوردن غذا اکثراوقات، تعطیلات طولانی‌مدت برای آن‌هایی که در تلاش برای حفظ وزن ایده‌آل یا کاهش وزن هستند چالشی بزرگ محسوب می‌شود. علی‌رغم وجود خوراکی‌های پرکالری و وسوسه‌انگیز، با چند راهکار ساده می‌توانید رژیم غذایی خود را در تعطیلات حفظ کنید.

•  بیشتر از غذاها، به افراد توجه کنید

به‌خاطر داشته باشید که مهمانی‌های خانوادگی به معنای سپری‌کردن اوقاتمان با کسانی است که دوستشان داریم. با حضور در مهمانی‌ها، روابط خود را بهبود ببخشید و به یاد داشته باشید که شما تنها برای خوردن خوراکی‌ها در این مهمانی حضور نیافته‌اید.

•  مهمانی‌ها استثنایی برای رژیم غذایی شما هستند، اما نه قانونی برای آن

خوش‌گذرانی پس از مدت طولانی مشکلی برای رژیم غذایی ایجاد نمی‌کند، اما اجازه ندهید که تعطیلات عذری برای شکستن مداوم رژیم غذایی‌تان باشد.

•  میزبان مهمانی باشید

هیچ‌چیز بهتر از میزبانی مهمانی و مهیا‌ کردن غذاهای سالم و متناسب با رژیم خود نیست. درصورت دعوت به سایر مهمانی‌ها، بردن غذاهای دیگر به مهمانی به‌صورت داوطلبانه را پیشنهاد دهید. دراین‌صورت، از انتخاب غذاهای متناسب با رژیم خود مطمئن خواهید بود.

•  با شکم خالی به مهمانی نروید

قبل از رفتن به مهمانی، میان‌وعده‌ای سالم برای احساس سیری میل کنید. غذاهای پروتئین‌دار مانند ماست کم‌چرب یا سالاد کاهو و پنیر میان‌وعده‌های مناسبی هستند. با خوردن میان‌وعده، می‌توانید اشتهای خود را در خوردن غذاهای آماده در مهمانی بهتر کنترل ‌کنید.

به‌خاطر داشته باشید که هیچ‌یک از وعده‌های اصلی غذایی را فراموش نکنید، چراکه دراین‌صورت با اضطراب پرخوری در مهمانی حاضر می‌شوید.

اگر قبل از رفتن به مهمانی نمی‌توانید میان‌وعده‌ای میل نمایید، بلافاصله بعد از رسیدن به مهمانی، از میزبان لیوانی آب درخواست کنید.

•  غذاهای موجود در مهمانی را با دقت بیشتری انتخاب کنید

با دقت بیشتر غذاهای سالمتری در میان خوراکی‌های حاضر در مهمانی را انتخاب کنید. در صورت وجود، میگوی سوخاری، ماهی دودی، میوۀ تازه، سالادها و سبزی‌ها انتخاب‌های خوبی هستند. مغزهای خام مخلوط‌شده، به‌ویژه بادام‌ها، سرشار از پروتئین هستند، اما نسبت به مغزهای قندی و نمکین احتیاط کنید.

بشقاب غذایتان را فقط یک‌بار پر کنید. با کنترل میزان غذای مصرفی، از اضافه‌کردن وزن خودداری نمایید.

هیچ‌گاه غذاهایی را که دوست ندارید میل نکنید.

غذاهای جدیدی امتحان کنید و غذاهای همیشگی را که در خانه نیز میل می‌کنید کنار بگذارید.

•  به آرامی غذا بخورید

۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا بدنمان احساس سیری کند. پس آرام خوردن غذا می‌تواند کمکی برای مصرف کمتر غذا باشد.

منتظر بمانید و باعجله به‌سمت میز غذا نروید. با مهمانان گپ بزنید و به‌آرامی غذای خود را میل کنید.

۴.۴۳ میانگین امتیازدهی (۸۷% امتیاز) - ۷ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

عرفان عباس‌نژاد

در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی رشتۀ مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه بوعلی سینای همدان است.

پاسخ دهید

× هفت = هفت