رمضانی شادتر (قسمت اول)

۰

رمضان فرا رسیده است و اگر می‌خواهید از سردردهای روزه‌گرفتن، اضافه‌ وزن و گرسنگی خلاص شوید، نکات زیر را مطالعه کنید تا رمضان را بهتر سپری کنید.

۱. سحری مناسب را فراموش نکنید: خوردن سحری از گرسنگی شما در طول روز جلوگیری می‌کند. سعی کنید در سحر از کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها استفاده کنید. مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا این مواد غذایی هضم شوند و همین امر کمک می‌کند که شما هم مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. گزینه‌های مناسب برای این وعده می‌تواند شامل موارد زیر شود: ماست، اسموتی، برگۀ میوه‌های مختلف، نیمرو، خرما، گردو، نان سبوس‌دار، پنیر، غلات و حبوبات.

۲. از خوردن غذاهایی که مواد نگهدارنده دارند بپرهیزید: چنین غذاهایی کالری و سدیم بالایی دارند و در عین حال ارزش غذایی آن‌ها بسیار پایین است. شما بعد از روزه، ساعات کمی وقت دارید تا به بدن خود برسید، پس از خوردن چنین غذاهایی که فقط کالری محض هستند بپرهیزید. همچنین، غذاهایی که سدیم و نمک بالایی دارند ممکن است بیشتر شما را در طول روز تشنه کنند. امان از تشنگی، که بدترین حسی است که می‌توان در طول روزهای گرم تجربه کرد!

۳. میوه و سبزیجات بخورید: حتماً نصف بشقاب افطار شما پر از سبزیجات باشد. هنگام سحر هم میوه و اسموتی را از یاد نبرید. لبنانی‌ها غذاهای حاوی سبزیجات را هرروز مصرف می‌کنند. این مورد به شما هم توصیه می‌شود. سبزیجات سرشار از فیبر و مواد مغذی‌اند. اسموتی‌ها هم گزینۀ بسیار مناسبی برای رساندن فیبر و ویتامین به بدنتان هستند. آن‌ها همچنین در تامین آب بدنتان می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند.

۴. از خوردن غذاهای دیرهضم بپرهیزید: اول سالاد بخورید، غذا را کامل بجوید، و از خوردن غذاهای مختلف به‌طور هم‌زمان اجتناب کنید. اگر ابتدا سالاد بخورید، چیزی شبیه به این است که گویا معدۀ خود را برای باقی غذاها گرم می‌کنید! مطمئناً آهسته غذا خوردن بعد از چندین ساعت روزه‌گرفتن کار دشواری است، ولی اگر این اصل را رعایت کنید، راه دوری نمی‌رود. عرب‌ها عادت دارند در ماه رمضان غذاهای مختلفی را هم‌زمان بخورند. این کار برای شما ممنوع است چون باعث می‌شود بعد از آن اذیت شوید و غذاها دیرتر در معده‌تان هضم شوند.

۵. قبل از پذیرایی دوم، ۱۰ دقیقه صبر کنید: ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا پیام سیری به مغز شما مخابره شود. در طول این مدت، همۀ ما ممکن است در خوردن زیاده‌روی کنیم. در وعدۀ افطار، بشقاب غذای خود را به مقدار معینی پر کنید. وقتی بشقابتان تمام شد، برای پر کردن مجدد آن ۱۰ دقیقه صبر کنید. این وقفه کمک می‌کند که ببینید آیا واقعاً هم‌چنان گرسنه‌اید یا خیر!

برای خواندن یا گوش‌دادن به موارد بعدی، می‌توانید به قسمت دوم مراجعه کنید.

۴.۲۹ میانگین امتیازدهی (۸۴% امتیاز) - ۷ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

رعنا نصرتی

در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی رشتۀ مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه بوعلی سینای همدان است.

پاسخ دهید

1 × 4 =