رمضانی شادتر (قسمت دوم)

۰

در قسمت اول، به ۵ نکته‌ای که رعایت آن‌ها به تجربۀ رمضانی شادتر کمک می‌کند اشاره کردیم. در این قسمت، با ۵ نکتۀ دیگر آشنا می‌شویم:

۶. هر روز دسر نخورید: اگر به شما گفته شود که اصلاً دسر شیرین نخورید، ممکن است بی‌رحمانه به نظر برسد! خب، این کار را نکنید، ولی حداقل به خودتان کمی فرصت دهید. مطمئن باشید بعداً معدۀ شما سپاسگزار شما خواهد بود. این امر باعث می‌شود بدنتان کالری اضافه دریافت نکند و علاوه‌بر آن بعد از ماه رمضان اضافه وزن هم نخواهید داشت.

۷. مصرف آب فراوان را از قلم نیندازید: یک بطری آب را از افطار تا سحر کنار خود داشته باشید تا در طول روز از کم‌آبی و سردرد در امان باشید. شما تنها چند ساعت فرصت دارید تا آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. این آب جایگزین مایعات دیگری همچون آب‌میوه‌ها و سایر نوشیدنی‌هاست. اگر این بطری دمِ دست باشد، خواهید دید که چقدر در طول این ساعات آب می‌نوشید.

۸. قهوه و نوشیدنی‌های با کافئین بالا را محدود کنید: یا بهتر است بگوییم به‌کل چنین مواردی را کنار بگذارید. برای خیلی از افراد، کنارگذاشتن کافئین خیلی سخت است، ولی باید بدانید که در این روزها مدت زمان در اختیار برای سالم غذا خوردن و رساندن آب به بدن بسیار کوتاه است. تامین آب مورد نیاز بدن هم بسیار مهم و حیاتی است.

۹. پیاده‌روی کنید: فعالیتی حدود ۳۰ دقیقه در طول این روزها برای سلامتی خیلی مفید است. ولی اغلب افراد در طول ماه رمضان، روزها دراز می‌کشند و کاری نمی‌کنند. توجیه‌شان هم این است که در طول روز بدون غذا چه‌کار می‌شود کرد؟ حتی اگر برای گذراندن این ساعات کند هم شده، نزدیک غروب نیم‌ساعت پیاده‌روی کنید.

۱۰. از مولتی‌ویتامین‌ها استفاده کنید: اگر نمی‌توانید خوب غذا بخورید، برای رساندن مواد لازم و مقوی به بدن خود از مولتی‌ویتامین‌ها استفاده کنید. این مورد کمک می‌کند از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در امان باشید.

۴.۰۰ میانگین امتیازدهی (۷۹% امتیاز) - ۴ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

رعنا نصرتی

در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی رشتۀ مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه بوعلی سینای همدان است.

پاسخ دهید

8 × 1 =