دَه نکته برای سالم ماندن در تابستان (قسمت اول)

۰

همان‌طور که می‌دانیم، حفظ سلامتی و تعادل در زندگی در فصل تابستان، مانند هر فصل دیگری، وابسته به یک سری اقدامات و اطلاعات است. در قسمت اول این مقاله، به ۵ پیشنهاد برای سالم ماندن در تابستان می‌پردازیم:

۱. تشنه نمانید. هنگام برخاستن از خواب، ۲ تا ۴ لیوان آب بنوشید. اگر برای فعالیت و ورزش بیرون می‌روید، بیشتر آب بنوشید یا به همراه خودتان یک بطری آب شیشه‌ای داشته باشید. اکثر مردم روزانه به ۲ یا ۳ لیتر آب (یا حتی بیشتر از آن، خصوصاً در هوای گرم که تعریق و فعالیت بیشتری را به همراه دارد) نیاز دارند.

۲. از نور خورشید و فضای بیرون لذت ببرید و همزمان از پوست خود در برابر نور خورشید با پوشیدن کلاه یا استفاده از ضدآفتاب‌های طبیعی محافظت کنید. از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید و در منزلتان گیاه آن را برای رفع هرگونه آفتاب‌سوختگی پرورش دهید. تاثیر ژل موجود در برگ‌های آن برای تسکین آفتاب‌زدگی فوق‌العاده است.

۳. برنامۀ ورزشی‌تان را شروع کنید یا آن را ادامه دهید. ورزش‌های هوازی برای سالم ماندن قلب بسیار حائز اهمیت هستند. اگر فقط در باشگاه‌های ورزشی تمرین می‌کنید، برای فعالیت‌های فرح‌بخش در هوای آزاد مانند کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، شنا و تنیس نیز وقت صرف کنید. انجام‌دادن این‌گونه ورزش‌ها همچنین به تنظیم و سازگاری جسم و روحتان کمک می‌کند.

۴. از نعمت‌های طبیعت مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه و طبیعی لذت ببرید. مصرف غذاهای سبک و سرد مثل میوه‌های تازه، سبزیجات، سالاد و آب فراوان نیازهای بدنتان را برای فعالیت‌های تابستانی تامین می‌کنند. یک یا دو وعدۀ غذایی شما باید شامل مقداری پروتئین هم باشد. از پروتئین‌های سبک و مغذی که نیازی به طبخ ندارند به‌عنوان مکمل استفاده کنید، که شامل آجیل، دانه‌های خوراکی، لوبیا، سویا، ماست، دوغ، کفیر و پنیر می‌شود.

۵. فعالیت‌های تابستانی خاص را با دوستان، خانواده و فرزندانتان تجربه کنید. برنامۀ یک سفر تفریحی چندروزه را بچینید، مثل کوهنوردی در جنگل، چادرزدن، بازی در کنار رودخانه یا چند روزی استراحت در کنار دریا یا دریاچۀ محلی. سپری‌کردن وقت در محیط‌های مرطوب و کنار آب در ماه‌های گرم تعادل خوبی در شما برقرار می‌کند. بعلاوه، احیاکردن ارتباط شما با زمین فوایدی ماندگار دارد، که تمام زندگی‌تان را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

برای خواندن یا گوش‌دادن به موارد بعدی، می‌توانید به قسمت دوم مراجعه کنید.

۴.۱۱ میانگین امتیازدهی (۸۲% امتیاز) - ۳۸ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

شکیبا غیاثی

کارشناس رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی (دانشگاه شهید بهشتی) است.

پاسخ دهید

71 + = 81