دَه نکته برای سالم ماندن در تابستان (قسمت دوم)

۰

در قسمت اول، ۵ نکتۀ ساده برای حفظ سلامتی در تابستان را یادآور شدیم. به امید آن‌که به آن نکات عمل کرده باشید، در این قسمت، به توضیح ۵ نکتۀ دیگر می‌پردازیم.

۶. آرام باشید و آرام نفس بکشید. به اندازۀ کافی سخت کار کرده‌اید. اکنون زمان آن رسیده که سرعتتان را کم کنید و نور خورشید را جذب کنید تا مرکز پیام هورمونی بدنتان را فعال کند. تلفن همراه خود را در منزلتان بگذارید و یک هفته تلویزیون تماشا نکنید. در بیشتر کشورهای اروپایی، اکثر مردم در تابستان یک ماه مرخصی دارند. برنامۀ سفرهای تفریحی و اوقات فراغتتان را از الان برای آخر تابستان تنظیم کنید.

۷. چای خوش‌طعمی که با نور خورشید دم می‌کشد را امتحان کنید. از گیا‌هان معطر (یا چای کیسه‌ای) در یک لیوان پر از آب چشمه استفاده کنید. گل بامیه، شبدر چمنی، نعنا، بابونه یا گورگیاه گزینه‌های خوبی هستند. شما می‌توانید از گیاهان و گل‌های محلی که می‌دانید سالم، خوش‌رایحه و درمانگر هستند نیز استفاده کنید. سپس، لیوان را به مدت ۲ ساعت یا کل روز زیر آفتاب بگذارید تا دم بکشد. چای مهتابی نیز برای تقویت روح و روان شما مفید است و می‌تواند زیر نور مهتاب مرموز و سرد دم بکشد! سپس، مقداری پوست پرتقال یا لیمو، رزماری یا کمی گل یاس به آن اضافه کنید.

۸. به منظور بهبود فعالیت‌های تابستانی خود، می‌توانید از مکمل‌های غذایی برای افزایش قدرت جسمانی خود استفاده کنید. ویتامین‌های ب-کمپلکس آرام‌بخش سیستم عصبی و کمک‌کنندۀ تولید انرژی سلولی هستند. ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر از بدن در برابر استرس، آلاینده‌های شیمیایی و عوارض زیستی-شیمیایی فعالیت‌های بدنی محافظت می‌کنند.

۹. از ماه‌های تابستان برای جاودانه کردن هوشیاری روحی و روانی که در بهار آغاز شده بهره بگیرید یا از الان آن را درونتان ایجاد کنید. از سرزدن به کتاب‌فروشی محلتان یا جستجو در اینترنت برای یافتن ایده‌های مورد علاقه‌تان شروع کنید. به سفری بروید که با علایقتان همخوانی داشته باشد و اوقاتی برای مطالعه، استراحت، تفکر و تنفس برایتان فراهم کند.

۱۰. بیشتر از همه‌چیز وقتتان را برای تجربۀ طبیعت بگذارید، که حتی می‌تواند رفتن به یک پارک باشد. در هنگام سفر، یک جعبۀ کمک‌های اولیه برای گزیدگی یا نیش زنبور به‌همراه خود داشته باشید. هنگام پیاده‌روی در طبیعت، مراقب حشرات باشید. حواستان باشد زیاد در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید. به سایه پناه ببرید و آب بنوشید و از روزتان لذت ببرید و خوش بگذرانید.

۴.۳۳ میانگین امتیازدهی (۸۶% امتیاز) - ۱۲ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

شکیبا غیاثی

کارشناس رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی (دانشگاه شهید بهشتی) است.

پاسخ دهید

+ 25 = 26