سی روز یوگا به من آرامش و سلامتی داد

۲

بی‌شک می‌تونم بگم من آدمی هستم که باید همیشه یه کاری برای انجام‌دادن داشته باشم. من دوست دارم کلی کار به سمتم سرازیر بشه و ورزش‌های زیادی انجام بدم و توی زمان باقیمونده دوستام رو ببینم و خوش بگذرونم. بنابراین، می‌شه گفت برای تمام روزم برنامه دارم. تنها مشکلی که وجود داره اینه که با این برنامه‌ریزی فشرده، خیلی راحت ممکنه چیزهای مهم رو فراموش کنی، مثل توجه به نیازهای خودت. به‌نظر می‌رسه همه‌چیز بی‌وقفه پیش می‌ره، اما یه‌جایی متوجه می‌شی که زمان زیادی رو صرف خودت نکردی و این‌که باید تعادل بدن و ذهنت رو برقرار کنی. به‌خاطر همین، من تصمیم گرفتم روزی حداقل ۱۵ دقیقه ورزش یوگا رو به مدت یه ماه انجام بدم.

یوگا رو چه‌طوری شروع کنید

ممکنه به این فکر کنید که خوب من تاحالا ورزش یوگا رو انجام ندادم، اما درواقع همین الآن بهترین زمان برای انجامشه. من هم تا امسال نمی‌دونستم یوگا چیه. اول با هفته‌ای یه روز شروع کردم. زمان زیادی نگذشت که فهمیدم دوست دارم احساس آرامش جسم و ذهنم رو بیشتر از یه بار در هفته تجربه کنم. به‌خاطر همین، یه مجموعۀ ویدیویی آموزش یوگا تهیه کردم و در خونه شروع به تمرین کردم.

چالش ۳۰ روزۀ یوگا

به‌واسطۀ ترغیب و تشویق همکارام که در چندین چالش پیروز شده بودند، من هم تصمیم گرفتم یه چالش ۳۰ روزه رو امتحان کنم. برنامۀ جدیدی رو برای رسیدن به هدفم انتخاب کردم. یه برنامۀ روزانۀ تمرین فشردۀ ۱۵ دقیقه‌ای آسون به‌نظر میاد، اما سخت‌تر از اون چیزیه که فکرش رو می‌کنید، یا حداقل برای من این‌طور بود. خصوصاً آخر هفته‌ها که می‌خواستم دوستانم رو ببینم، اصلاً حال‌وحوصلۀ یوگا رو نداشتم و بعد از گذروندن یه شب طولانی، آخرین چیزی که می‌خواستم انجام بدم جمع‌کردن تشکچۀ یوگا و تصور حالت‌های یوگا بود. خیلی زود فهمیدم که یوگا باید قسمتی از زندگی عادی من باشه و این‌که ایرادی نداره اگر گاهی نرسی یوگا رو انجام بدی و این هیجانی بیشتر برای جلسۀ بعدی یوگا به من می‌داد.

تجربیاتی که بعد از یه ماه یوگا به دست آوردم:

۱. انعطاف و انرژی بیشتر

یوگا نه‌تنها به تعادل جسم و روح کمک می‌کنه بلکه باعث می‌شه شما خوش اندام شوید و انعطاف شما را افزایش می‌ده. این تمرینات ماهیچه‌ها و عضلات شانه و پشت من رو تقویت کرد، که برای افرادی که بیشتر وقتشون رو می‌شینن بسیار مهمه. همچنین، یوگا به فرم‌دهی عضلات تحتانی بدن هم کمک می‌کنه.

۲. ذهنی توانمند و اعتمادبه‌نفس بیشتر

در حالت مطلوب، در یه جلسۀ یوگا شما باید روی خودتون تمرکز کنید و حرکات اون رو با سرعت خودتون انجام بدین. حرکات موزون یوگا به جسم و ذهن من توازن و حس آرامشی ناب در این دنیای زودگذر امروزه بخشید.

۳. خواب باکیفیت‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتر

یکی دیگه از مزایای خوب یوگا افزایش کیفیت خواب من بود. شل کردن عضلات در انتهای جلسات تاثیر آرام‌بخشی روی بدنم داشت و بدنم رو برای خوابیدن هنگام شب آماده می‌کرد.

لپ مطلب:

یوگا برای من به‌عنوان ترکیبی از تلاش روحی و جسمی به‌تمام معنا بود. اختصاص دادن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه هر روز به خودم من رو تبدیل به فردی سالم‌تر، قوی‌تر، سرحال‌تر و بی‌باک‎تر کرد. امتحان کنید و نتیجه‌اش رو ببینید. موفق باشید.

۴.۲۴ میانگین امتیازدهی (۸۴% امتیاز) - ۴۵ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

شکیبا غیاثی

کارشناس رشتۀ زبان و ادبیات انگلیسی (دانشگاه شهید بهشتی) است.

۲ دیدگاه

پاسخ دهید

5 × = 30