صد سال زندگی با عادت‌های مفید

۰

این عادات مفید برگرفته از بخشی از زندگی روزمرۀ افرادی است که طولانی‌ترین عمر را داشته‌اند. این عادات و ویژگی‌ها برای داشتن طول عمری بیشتر ارائه‌شده‌اند:

۱. انجام ورزش‌های منظم روزانه یکی از راه‌هایی است به طول عمر شما می‌افزاید و کلیدی است برای سبک زندگی سالم. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند به‌طور میانگین ۴ تا ۵ سال بیشتر از افرادی که ورزش‌های معمول انجام می‌دهند عمر می‌کنند. ورزش سنگین می‌تواند باعث تناسب قلبی عروقی بیشتری شود.

۲. داشتن رژیم غذایی متعادل یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی سالم و طولانی است.انتظار می‌رود افرادی که غذاهای سالم و مغذی می‌خورند زندگی طولانی‌تر با سیستم ایمنی قوی‌تر و همچنین سلامت جسمی بیشتری داشته باشند.

۳. استفاده روزانه از نخ دندان عامل مهمی در سلامت دندان‌ها است. شواهد نشان می‌دهد که مراقبت از دندان‌ها استفاده از نخ دندان، می‌تواند از بیماری‌های خطرناک مانند بیماری‌های قلبی و دهان و دندان پیشگیری کند.

۴. صبحانه سالم و مقوی بخورید . صبحانه‌ای غنی از فیبر کمک می‌کند تا وزنی مناسب و بدنی سالم داشته باشید. زیرابه سیستم هضم شما کمک کرده و سلامت ذهن و تمرکز شمارا بهبود می‌بخشد.

۵. حداقل ۶ ساعت خواب در شبانه‌روز با فراهم کردن زمان استراحت کافی، ضمن قوت بخشیدن به سیستم ایمنی بدن شما، قلبتان را سالم و سلامت نگه می‌دارد. خواب همچنین می‌تواند سطح استرس شمارا کاهش دهد.

۶. نداشتن استرس عامل روحی-روانی مهمی در طول عمر است. استرس می‌تواند فشارخون را افزایش داده و باعث افزایش خطر سکته و بیماری‌های قلبی شود.

۷. اجتناب از افراط در سیگار کشیدن و نوشیدن الکل و خوردن غذاهای ناسالم می‌تواند به شما کمک کند تا رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

۸. به لحاظ اجتماعی، فعال بودن می‌تواند تحول عظیمی در سلامت روان شما ایجاد کند و در سنین پیری اهمیت به سزایی دارد. اجتماعی بودن می‌تواند استرس را در شما کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای را نیز کاهش دهد.

۹. مغز فعال مغزی سالم است. آگاهی از انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نیز کلیدی برای طول عمر به شمار می‌رود. طبق تحقیقات انجام‌شده، هوشیاری از خود با یک زندگی سازمان‌یافته ویژگی شخصیتی قوی است برای داشتن یک‌عمر طولانی.

۱۰. پرهیز از چاقی و افزایش وزن نیز حائز اهمیت بسیار است. افزایش وزن و چاقی مفرط منجر به بیماری‌های مزمن از قبیل فشار خون و کلسترول بالا و همچنین افزایش خطر آپنه ( ایست موقتی تنفسی)، سکته و بیماری‌های قلبی می‌شود.

۱۱. مصرف سبزی‌ها عامل مهم دیگری در داشتن زندگی سالم و طولانی است. سبزی‌ها، که دارای فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن هستند، به سیستم هضم غذایی کمک کرده و با بیماری‌ها مبارزه می‌کند.

۱۲. اجتناب از مصرف گوشت قرمز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

۱۳. خوردن آجیل با کاهش میزان کلسترول باعث سلامت قلب و عروق می‌شود.

۱۴. گرایش‌ها مذهبی تأثیر بسیاری بر طول عمر دارد. در هر کیش و عقیده‌ای که هستید، مطالعات نشان داده است که افرادی که عضوی از یک گروه مذهبی به شمار می‌روند نسبت به افرادی که عضو هیچ گروه مذهبی نیستند طولانی‌تر زندگی می‌کنند. افراد مذهبی نگرانی و استرس کمتری را تجربه می‌کنند و عضویت فعال در اجتماع در سلامت روح و روان اهمیت به سزایی دارد.

۱۵. تمرین‌های روحی مانند مدیتیشن، به فعال و ماندن ذهن شما در کهن‌سالی کمک بسیاری می‌کند. تنها ۲۰ دقیقه مدیتیشن در هرروز استرس را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را نیز بهبود می‌بخشد.

۱۶. بهره‌مندی از ژن خوب نیز می‌تواند عامل مهمی برای داشتن طول عمر بیشتر باشد. مطالعات نشان داده‌اند که در حدود ۳۵٪ از طول عمر توسط ژن‌ها مشخص می‌شود، اما ۶۵٪ باقی می‌ماند که تحت کنترل افراد است.

۳.۳۳ میانگین امتیازدهی (۷۰% امتیاز) - ۳ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

فهیمه فرازمند

دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید بهشتی و مدرک کارشناسی‌ارشد زبانشناسی از دانشگاه الزهراست و هم‌اکنون، درکنار تدریس زبان انگلیسی، در رشتۀ زبانشناسی در مقطع دکتری در دانشگاه قم به تحصیل می‌پردازد.

پاسخ دهید

× هشت = پنجاه شش