مزایای انجام روزانۀ یوگا

۱

۱. افزایش اعتمادبه‌نفس

به گفتۀ مجلۀ Shape، اعتمادبه‌نفس نه‌تنها احساس خوبی به شما می‌دهد بلکه باعث می‌شود اطرافیانتان نیز احساس راحتی بیشتری کنند. در مقالۀ این مجله، ۱۰ حرکت یوگا که باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود معرفی شده ‌است. برخی از این حرکات برای افراد مبتدی و حرکات دیگر برای یوگی‌های پیشرفته است.

۲. یادگیری تنفس

در مقاله‌ای دیگر درمورد سلامتی و یوگا، به این موضوع اشاره شده است که یادگیری و استفاده از تنفس یوگایی فواید بسیاری دارد. از جملۀ این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مثل آسم و آمفیزم برای مقابله با تنگی نفس (یوگا فضای ریه را بیشتر می‌کند)
  • تشویق محرک‌های عصبی مناسب برای سیستم قلبی-عروقی
  • کاهش چشم‌گیر اضطراب‌های عصبی
  • کمک به سم‌زدایی بدن از طریق افزایش تبادل دی‌اکسیدکربن و اکسیژن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق توزیع انرژی به سیستم درون‌ریز
  • آرام کردن ذهن و ایجاد تعادل ذهنی-فیزیکی

۳. آگاهی از حالت‌های بدن

همۀ حرکات یوگا به شما آموزش می‌دهند صاف بایستید و سر را هم‌تراز قلب و قلب را هم هم‌تراز با لگن قرار دهید. بدین‌ترتیب یوگا به بهبود طرز نشستن و ایستادن کمک می‌کند. حتی باعث می‌شود درحالت نشسته قوز خود را تصحیح کنید.

۴. ارزان بودن

برای انجام یوگا حتما لازم نیست به کلاس بروید؛ می‌توانید آن ‌را در خانه با لباس‌های راحت و یک تشک یوگا نیز انجام دهید. می‌توانید با دنبال‌کردن کانال‌های یوتیوب، مثل Yoga with Adriene، یوگا را یاد بگیرید. این ویدئوهای رایگان برای همۀ سلیقه‌ها از جمله مبتدی‌ها، حرکات کششی، حرکات مربوط به تقویت اعتمادبه‌نفس و حرکات صبحگاهی موجود هستند.

۵. تفکر بیشتر

با انجام حرکات یوگا، یاد می‌گیرید در لحظه زندگی کنید. در اوایل انجام یوگا، شما عجول هستید و ساعت را زیاد چک می‌کنید، اما به مرور زمان که بیشتر یوگا انجام می‌دهید، ذهن خود را آرام‌تر می‌کنید و برروی حرکات و تنفس خود متمرکز می‌شوید. گاهی‌اوقات در یک حالت ساکن قرار می‌گیرید و برروی تنفس تمرکز می‌کنید. آرام‌کردن ذهن و تمرکز برروی یک چیز به‌صورت هم‌زمان بسیار مفید است.

۶. لاغر و قوی شدن

حرکات یوگا از وزن بدن برای مقاومت استفاده می‌کنند؛ برای مثال، وقتی حرکت پلانک را انجام می‌دهید، وزن خود را تحمل می‌کنید. این حرکات به قوی‌تر شدن بدن کمک می‌کنند. بنا به­ گفتۀ مجلۀ Health،  اگر به دنبال لاغر شدن و داشتن اندام عالی هستید، سریع‌ترین روش برای دستیابی به آن انجام روزانۀ یوگا است.

۷. ازبین‌بردن استرس

بنا به گفتۀ مجلۀ Prevention، در طول دوره‌های پیچیده در زندگی یا دوره‌هایی که در زندگی تغییر رخ می‌دهد، انجام سریع یوگا (حتی در ۱۰ دقیقه) می‌تواند سبب راحتی شود. یوگا کاهش استرس را به‌همراه دارد و با انجام آن احساس سبکی و راحتی را در بدن خود احساس می‌کنید.

۳.۷۱ میانگین امتیازدهی (۷۵% امتیاز) - ۷ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

زهرا بختیاری پور

دانشجوی مقطع کارشناسی رشتۀ مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه بوعلی سینای همدان است.

۱ دیدگاه

پاسخ دهید

یک + چهار =