مقابله با استرس با مکمل و گیاهان دارویی

۰

زمان‌های پراسترس می‌توانند بسیار روی سلامتی، خواب و تمام حس سلامتی شما تأثیر بگذارند. درحالی‌که استرس طولانی‌مدت مزمن می‌تواند هشداری برای تغییر سبک زندگی و مداخلۀ جدی‌تر باشد، گاه ما دوران پراسترس را در حالی پشت سر می‌گذاریم که می‌دانیم پایانی بر آن است. اگر چنین شرایطی دارید، بدانید رژیم مناسب، هشت ساعت خواب شبانه، ورزش و استفاده از مکمل‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند. مکمل‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند آرام‌تر باشید، از بیماری بپرهیزید و راحت بخوابید:

  • ویتامین ب کمپلکس
  • تریپتوفان
  • کلسیم منیزیم
  • ویتامین ث
  • ویتامین د
  • مولتی ویتامین
  • امگا ۳
  • ملاتونین (اگر مشکل بی‌خوابی دارید)
  • ریشۀ سنبل الطیب (اگر مشکل بی‌خوابی دارید)

ویتامین ب کمپلکس

درحالی‌که اندکی از ویتامین‌های ب به‌طورمعمول برای استرس تجویز می‌شوند، بهترین حالت استفاده از ب کمپلکس است چراکه ویتامین‌های ب باهم عمل می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند استفاده از ویتامین‌های ب به شکل منفرد طی زمان باعث ناتوانی عملکرد سایر ویتامین‌های ب می‌شود. ویتامین‌های ب سیستم عصبی را نرم و به بسیاری از عملکردهای بدن و مغز کمک می‌کنند. ممکن است به خواب شما نیز کمک کنند.

ال_تریپتوفان

ال_تریپتوفان آمینواسیدی است که بدن ما برای تولید سروتونین و ملاتونین به آن نیاز دارد. سروتونین انتقال‌دهندۀ عصبی اساسی برای داشتن حس خوب است و ملاتونین برای خواب موردنیاز است.

کلسیم و منیزیم

کلسیم و منیزیم باهم کار می‌کنند. منیزیم آرام‌کنندۀ بدن است. می‌توانید آن را به‌صورت یک مکمل استفاده کنید.

ویتامین ث و ویتامین د

در زمان‌هایی که استرس زیاد دارید، سیستم ایمنی اغلب سرکوب می‌شود. مصرف اضافۀ ویتامین‌های ث و د به سیستم ایمنی کمک کرده و شما را از ابتلا به ویروس و عفونت‌های باکتریایی بازمی‌دارد.

مولتی ویتامین

زمان‌های پراسترس اوقات خوبی برای تضمین برآورده شدن تمام نیازهای غذایی‌تان هستند. یک مولتی‌ویتامین می‌تواند به شما در دریافت تمام مواد غذایی مورد نیازتان کمک می‌کند.

امگا ۳

روغن کریل، روغن دانۀ بذرک و روغن ماهی می‌توانند به استرس، تمرکز و ثبات احساسات کمک کنند.

ملاتونین و ریشۀ سنبل الطیب

اگر ال_تریپتوفان و ویتامین‌های ب به مشکل بی‌خوابی شما کمک نکرده‌اند، ملاتونین و ریشۀ سنبل‌الطیب را به عادت شبانۀ خود تبدیل کنید.

نتیجهگیری

کنار آمدن با استرس شامل یک رژیم غذایی سالم، ورزش کافی، خواب خوب و دوری از میانبرهای مقابله با استرس که ضرر بیشتری می‌رسانند می‌شود. برای زمان‌های پراسترس روی کمک دارو، الکل، غذاهای ناسالم، نیکوتین و کافئین حساب نکنید. آن‌ها به شما کمک نمی‌کنند، حتی اگر در نگاه اول چنین به نظر نیاید. این‌زمانی است که شما باید به نحو احسن از خود مراقبت کنید تا اثرات استرس را روی بدنتان به حداقل برسانید.

۴.۰۰ میانگین امتیازدهی (۸۰% امتیاز) - ۲ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

پانیذ بهمنی

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید بهشتی، ویراستاری فرهنگ واژگان انگلیسی به فارسی «استاندارد» را برعهده داشته‌ است.

پاسخ دهید

70 ÷ = چهارده