هفت میان‌وعدۀ ‌سالم

۰

وقتی پس‌از یک روز طولانی به خانه برمی‌گردید و دوست دارید غذای سبک و خوشمزه‌ای بخورید، میان‌وعده‌های سالم برای شما پیشنهاد خوبی هستند. در این مقاله، ۷ میان‌وعدۀ سالم را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. چیپس نارگیل

بله! نارگیل‌ها به شکل چیپس هم قابل‌خوردن هستند. این چیپس از نارگیل که مادۀ غذایی سالم و مغذی است تهیه می‌شود. بعضی از برندها برش‌های نارگیل تازه را سرخ می‌کنند تا برشته شوند، البته  باید مراقب برندهایی باشید که مواد اولیۀ زیادی در تولید چیپس به‌کار می‌برند. بهترین برندها فقط از نارگیل، نیشکر و نمک استفاده می‌کنند. نارگیل دارای مقدار زیادی چربی اشباع‌شده است، که برای سلامتی و عملکرد مغز بسیار مفید است. درواقع، چربی اشباع‌شده ۵۰% از غشای سلول‌های بدن را تشکیل می‌دهد و نقش مهمی در استحکام دیوارۀ سلولی و محافظت از درون سلول‌ها دارد. اگر چیپس نارگیل همراه روغن طبیعی نارگیل مصرف شود، به فواید آن افزوده می‌شود. روغن نارگیل یک چربی اشباع‌شده با زنجیرۀ متوسط است و به‌همین‌دلیل به کاهش وزن سرعت می‌بخشد، میزان کلسترول را پایین می‌آورد و احتمال حملۀ‌قلبی را کاهش می‌دهد.

۲. گردو

گردو برای قلب بسیار مفید است و تنها خوردن یک چهارم یا نصف لیوان گردو باعث می‌شود احساس سیری کنید. گردو دارای مقادیر زیادی امگا۳ است و به‌اندازۀ روغن زیتون در کاهش التهاب و اکسیداسیون سرخرگ‌ها بعد از خوردن غذاهای چرب مؤثر است.

۳. انبه

انبه کالری کمی دارد و بسیار خوشمزه است؛ همچنین دارای مقادیر زیادی پلی‌فنول است. پلی‌فنول‌ها، که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند، از سلول‌های بدن درمقابل بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کنند. یکی از پلی‌فنول‌های انبه که بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است مانگیرین است، که فواید زیادی همچون جلوگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان دارد. مطمئن شوید که انبه را بدون سولفیت می‌خرید. سولفیت‌ها افزودنی‌های غذایی هستند که به‌عنوان نگه‌دارنده و رنگ‌دهنده استفاده می‌شوند. بسیاری از افراد که از محصولات با سولیفت استفاده می‌کنند عوارض جانبی ناخوشایندی همچون نشانه‌های آسم را تجربه کرده‌اند.

۴. سیب و روغن ‌بادام

روغن‌ بادام، همچون کرۀ‌ بادام‌زمینی بسیار مغذی است و با شیرینی سیب ترکیب جالبی را به‌وجود می‌آورد. با مصرف این میان‌وعده، مقادیر زیادی فیبر و پروتئین  به‌دست ‌می‌آورید. روغن‌ بادام میزان قند خون شما را ثابت نگه می‌دارد و باعث می‌شود تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.

۵. برش‌های گوجه با پنیر فتا و روغن زیتون

با اولین بار امتحان‌کردن این میان‌وعده، طعم جدیدی را در دهان خود احساس می‌کنید. اگر پنیر فتا یا روغن زیتون را دوست ندارید، همیشه می‌توانید از پنیرها و چاشنی‌های دیگری به‌عنوان جایگزین استفاده کنید. ماده‌ای شیمیایی در گوجه وجود دارد که نوع خاصی از چربی غیراشباع است و به کاهش مقدار چربی مضر در بدن کمک می‌کند.

۶. شکلات تلخ ۹۰%

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید طعم تلخ شکلات را کمتر احساس کنید و درعین‌حال از فواید آن بهره‌مند شوید، خرید برندهایی است که از تکه‌های نارگیل در تهیۀ شکلات تلخ استفاده می‌کنند. شکلات تلخ از ترکیبات شیمیایی زیادی تشکیل شده است که تأثیرات مثبتی بر خلق‌و‌خوی شما می‌گذارد. همچنین، باعث می‌شود مغز ایندورفین آزاد کند، بنابراین خوردن شکلات تلخ، احساس شادی در شما ایجاد می‌کند. شکلات تلخ همچنین کافئین هم دارد، که محرک خفیفی است. اما نسبت به قهوه، از کافئین کمتری برخوردار است.

 ۷. توت‌فرنگی و ماست

مقداری توت‌فرنگی را آغشته به ماست کنید، آن ‌را به‌مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و بعداز آن میان‌وعدۀ خوشمزه و سالمی پیش‌روی شماست. اگر می‌خواهید این میان‌وعده حتی سالم‌تر باشد، از ماست یونانی استفاده کنید. ماست یونانی نه‌تنها نصف ماست معمولی سدیم دارد، بلکه  دارای پروتئین بیشتری هم است.

۴.۰۰ میانگین امتیازدهی (۸۰% امتیاز) - ۵ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

زهرا بختیاری پور

دانشجوی مقطع کارشناسی رشتۀ مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه بوعلی سینای همدان است.

پاسخ دهید

98 ÷ = چهل نه