پنج دلیل ورشکستگی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک

۰

حتماً بارها پیش ‌آمده است که به ورشکستگی فکر کرده‌اید. شکست در کسب‌وکار چیز عجیبی نیست و می‌تواند برای همه اتفاق بیفتد. حتی می‌توان گفت شکست بسیار ارزشمند نیز است، چون نقاط ضعف کارتان را برایتان برجسته می‌کند و دفعۀ بعد از آن ضعف‌ها اجتناب می‌کنید. در این مطلب، به ۵ عدد از آن نقاط ضعف اشاره می‌کنیم و ۵ نقطۀ مقابل آن‌ها را نیز معرفی می‌کنیم.

۱. هدف نامشخص

آیا تابه‌حال بخشی از یک پروژۀ بسیار بزرگ بوده‌اید؟ احساس بی‌نظیری دارد. این احساس تا حد زیادی ناشی از آن هدف واضح و مشخصی است که آن گروه قصد رسیدن به آن را دارد. هدف سرچشمۀ انرژی و استرس مثبت است و این هدف است که کل سیستم را به جلو می‌راند. اگر هدف نامشخص و مبهم باشد، قطعاً با اوضاعی بحرانی روبه‌رو خواهید شد.

نقطۀ مقابل: هدف واضح

هدفتان را دقیقاً مشخص کنید. سپس این هدف را با تمامی مشتریان و همکاران خود به اشتراک بگذارید و اجازه دهید انرژی مثبت آن ‌همه را به جنب‌وجوش دربیاورد.

۲. تفکر مخرب

تفکر منفی و مخرب انرژی ذهنی شما را می‌گیرد. اگر هرروز را به اندیشیدن دربارۀ ورشکستگی و مسائل منفی این‌چنینی بگذرانید، دیری نخواهد گذشت که کسب‌وکارتان از نفس خواهد افتاد. به‌غیراز این، تفکر منفی می‌تواند بر سلامتی و طول عمر شما نیز تأثیر منفی بگذارد.

نقطۀ مقابل: تفکر سازنده

خوش‌بینی و تلاش مستمر به بهترین نتیجه‌ها ختم می‌شود. حتی اگر خوش‌بین نیستید، خبر خوب این است که می‌توانید با تمرین آن را فرا بگیرید. هرروز وقتی را به خالی‌کردن ذهن خود از افکار منفی اختصاص دهید. با آن‌ها درگیر نشوید، زیرا این کار بر شدت آن‌ها می‌افزاید. از تمرین‌های تنفس و مدیتیشن بهره بگیرید و سعی کنید تفکر مخرب خود را به تفکری سازنده تبدیل کنید. فراموش نکنید همه‌چیز از داخل ذهن شما آغاز می‌شود.

۳. کار بی‌ثمر

اگر کسب‌وکارتان خروجی چشمگیری ندارد، علت این است که بیشتر کارهای صورت‌گرفته در سیستم شما غیرمفید است. باید سیستم کاری خود را مرور کنید و ببینید در کدام قسمت کاری کمتر از آن‌چه که باید انجام می‌شود.

نقطۀ مقابل: کار مفید

کارهایتان را بر نتیجه متمرکز کنید. از روش‌های زیر نیز بهره بگیرید:

  • هرروز قبل‌از آغاز کار، برنامه‌تان را مشخص کنید. اگر می‌توانید، شب قبل این کار را بکنید.
  • کارهای مهم‌تر را اول انجام دهید. دراین‌صورت، هرروز مقداری پیشرفت خواهید داشت.
  • کارهای کم‌اهمیت را با سرعت و شتاب بیشتری انجام دهید.
  • کارها را بین دیگران تقسیم کنید. بگذارید هرکسی تخصصش را به محیط کار بیاورد.
  • وقتتان را تقسیم کنید. یکی از بهترین حالات ۵۰ دقیقه کار و ۱۰ دقیقه استراحت کردن است.
  • خروجی بیشتر و باکیفیت‌تر نتیجۀ منظم کار کردن است.

۴. ارتباطات محدود

این‌که بخواهید با اطرافیانتان بمانید و شبکۀ کسب‌وکارتان را بیشتر گسترش ندهید طبیعی است، اما مخرب نیز است. البته فقط تعداد ارتباطات و اندازۀ شبکۀ ارتباطی‌تان مهم نیست، بلکه کیفیت ارتباطتان نیز اهمیت دارد.

نقطۀ مقابل: ارتباطات توسعه‌یافته

یکی از مفیدترین و قدرتمندترین کارهایی که می‌توانید برای کسب‌وکارتان انجام دهید توسعۀ شبکۀ ارتباطی‌تان است. بیشتر یاد خواهید گرفت و فرصت‌های بسیار بیشتری برایتان پیش خواهد آمد.

۵. تفکر وسواسی دربارۀ پول

ممکن است مدت‌های زیادی را به فکر کردن دربارۀ پول بگذرانید. پول البته مهم است، اما در کسب‌وکار تنها یک ابزار به‌حساب می‌آید. اگر کارتان خوب پیش برود، ممکن است حتی وسوسه شوید برای به پول بیشتر رسیدن دست به هر کاری بزنید. این نوع تفکر در درازمدت کسب‌وکار شما را از بین خواهد برد.

نقطۀ مقابل: تفکر سالم دربارۀ پول

آن‌چه از پول برای یک کسب‌وکار بزرگ و موفق مهم‌تر است رابطه است. باید تمرکزتان را روی روابط محکم و سالم با افراد و شرکت‌ها بگذارید. مطمئن باشید نام نیک شما و روابط مؤثرتان بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید برای کسب‌وکارتان پول‌ساز خواهد بود.

۴.۰۰ میانگین امتیازدهی (۷۹% امتیاز) - ۵ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

صادق خالدی

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید بهشتی، از سال 1394 با تن مین در زمینۀ ترجمۀ متون مرتبط با سلامتی جسم و روان، موفقیت در زندگی و در کسب و کار، فرهنگ عمومی و پیشرفت شخصی همکاری می‌کند.

پاسخ دهید

45 − 35 =