پیشنهاد‌های بهاری برای زندگی

۰

همچنان که زمستان رخت برمی‌بندد و بهار نزدیک خانه‌هایمان می‌شود، شاید بهتر باشد ما نیز خودمان را با تغییرات فصل هماهنگ کنیم و مانند بهار جان تازه‌ای به رگ‌های زندگی‌مان بدمیم. در اینجا شش ایده برای زندگی‌ای سالم‌تر و لذت‌بخش‌تر در سال جدید را برایتان آورده‌ایم:

۱. صبح خود را با خوردنی‌های طبیعی و تازه آغاز کنید.

ازآنجاکه بهار در فرهنگ جهانیان نماد زندگی دوباره است، یک روش برای انعکاس این نمادین بودن در رژیم غذایی‌مان خوردن غذاهای زنده و طبیعی است. آب‌میوه‌های طبیعی و تازه، دانه‌های زنده، غذاها و سبزی‌ها ارگانیک، و بسیاری از گزینه‌های مشابه خیلی بهتر از خوردنی‌های غیرطبیعی و مرده‌ای هستند که مردم عادت کرده‌اند روز خود را با خوردن آن‌ها آغاز کنند. علاوه بر خواص بسیاری که مواد طبیعی برای بدن دارند، بدن را سم‌زدایی کرده و دستگاه گوارش را برای سال جدید در مسیر سلامتی بیشتر قرار می‌دهند.

۲. افکارتان را سم‌زدایی کنید.

سم‌زدایی روان به‌اندازۀ سم‌زدایی جسم مهم است.آنچه برای جسم مفید است، باید برای روان و ذهن هم مفید باشد. دفتری بردارید و شروع به نوشتن یادداشت‌های روزانه کنید. افکارتان را، خصوصاً وقتی به مشکلی در زندگی برمی‌خورید، روی کاغذ بیاورید. با مرور و ویرایش این یادداشت‌ها می‌توانید ظرف مدت کوتاهی هر آنچه مانع پیشرفت شما در زندگی می‌شود را کشف کرده و از سر راهتان بردارید.

۳. محیط زندگی خود را تمیز کنید.

می‌گویند نظافت نشانۀ ایمان است. از گفته‌های این‌چنینی که بگذریم و وارد حیطۀ عمل بشویم، به‌راحتی می‌بینیم که محیط کثیف و نامرتب راه را برای یک زندگی آشفته و پریشان هموار می‌کند. تمیز کردن محیط اطراف به ذهن آرامش و نظم می‌بخشد و این فرصت را می‌دهد تا با منظم کردن زندگی‌مان، ساده زیستن را تجربه کنیم و به‌سوی آرامش بیشتر گام برداریم.

۴. دوستان جدید پیدا کنید و روابط اجتماعی خود را گسترش دهید.

انسان موجودی اجتماعی است و به دنیا آمده تا ارتباط برقرار کند. وقت بیشتری را با آن‌ها که دوستشان دارید بگذرانید و سعی کنید کسانی را که علاقه به آشنایی‌شان دارید ملاقات کنید. به اعضای خانواده، دوستان و آشنایان زنگ بزنید، برایشان به‌رسم ایام قدیم نامه بنویسید یا ایمیل بزنید. این کار شما و آن‌ها را بسیار خوشحال‌تر و آرام‌تر می‌کند.

۵. هوای یخچالتان را داشته باشید.

گفتیم غذای سالم وزنده زندگی‌مان را بهتر می‌کند. یک روز کامل و حتی یک هفته را به یخچالتان اختصاص دهید. غذاهای شیمیایی و مضر را دور بریزید و مواد غذایی طبیعی و لبنیات و سبزی‌ها تازه را جایگزین کنید. این کار را به یک عادت تبدیل کنید و نتایج حیرت‌انگیز آن را در مدتی کوتاه شاهد باشید.

۶. زمان بیشتری را بیرون از خانه بگذرانید.

این کار برای جسم و روانتان عالی است. بدنتان به ویتامین دی احتیاج دارد و نور خورشید آن را برایتان فراهم می‌کند. ورزش منظم در طبیعت و هوای آزاد را به یک عادت تبدیل کنید. بگذارید اکسیژن موردنیاز بدنتان در هنگام ورزش تأمین شود و با افزایش شدت‌جریان خون انرژی تازه‌ای در رگ‌هایتان جریان پیدا کند. مطالعات نشان داده‌اند گذراندن وقت در خارج از خانه می‌تواند سبب افزایش تمرکز، کاهش افسردگی و درنهایت حرکت به‌سوی یک زندگی شادتر شود.

۴.۰۰ میانگین امتیازدهی (۸۰% امتیاز) - ۱ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

صادق خالدی

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید بهشتی، از سال 1394 با تن مین در زمینۀ ترجمۀ متون مرتبط با سلامتی جسم و روان، موفقیت در زندگی و در کسب و کار، فرهنگ عمومی و پیشرفت شخصی همکاری می‌کند.

پاسخ دهید

سه + 3 =