کاهش وزن با تمرین‌های بدنسازی با وزن بدن

۰

احتمالاً تا حالا اصطلاح «تمرین کاربردی» یا «تندرستی کاربردی» را شنیده‌اید و شاید بخواهید معنی آن را بدانید. تمرین کاربردی را می‌توان با زندگی واقعی یکی دانست؛ حرکاتی که بدن را به بهترین شکل ممکن برای رویارویی با فشارهای بدنی زندگی روزمره آماده می‌کنند. برای مثال، داشتن عضلات بسیار قوی دوسر بازو در زندگی روزمره کاربرد چندانی ندارند، اما عضلات پشت بسیار بیشتر به کار شما می‌آیند. تمرین‌های کاربردی بر روی فایده و کاربرد تندرستی در زندگی روزمره تمرکز دارند.

تمرین‌های بدنسازی با استفاده از وزن بدن (بدون استفاده از وزنه) بخش انکارناپذیری از تمرین‌های کاربردی را شامل می‌‌شوند. این نوع تمرین‌های بدنسازی معمولاً در طول هر حرکت عضله‌های زیادی را درگیر می‌کنند و مادامی که قوی‌تر و سالم‌تر شوید، مصدومیت به شما نزدیک نمی‌شود و عملکردتان بالاتر می‌رود.

چرا تمرین بدنسازی با وزن بدن بهترین راه حل برای کم کردن وزن است؟

۱. فقط به بدنتان نیاز دارید

مهم نیست الان کجایید! می‌توانید همین حالا شروع کنید. کمی بالا و پایین بپرید، برای تفریح! بهانۀ عضو باشگاه نبودن و تجهیزات نداشتن قابل قبول نیست. اصلاً به آن‌ها احتیاجی نیست.

۲. ذهنیت «همین جا، همین حالا»

شما تحت کنترل سلامتی و شادابیتان هستید؛ هر تفکر یا بهانۀ منفی که برای استعداد و اهدافتان بتراشید به‌طور اساسی با سهولت انجام و کارایی تمرین‌های بدنسازی با وزن بدن از بین می‌رود.

۳. کالری‌سوزی

چربی‌سوزی به هنگام تمرکز روی ماهیچه‌ای خاص در مقایسه با متابولیسم بدن در تمرین‌های بدنسازی با وزن بدن بسیار کمتر است، چراکه وقتی با وزن بدن خود تمرین می‌کنید، ماهیچه‌های بیشتری را در یک زمان درگیر می‌کنید. در هنگام تمرین، هر چه ماهیچه‌‌های بیشتری را به کار بگیرید، کالری بیشتری را می‌سوزانید.

۴. حتی ماهیچه‌ها هم کنار هم قوی‌تر هستند

برای مثال، حرکت شنا رفتن را در نظر بگیرید. عضلۀ دوسر، عضلۀ سه‌سر، شانه‌ها، شکم، پشت و پاها در این حرکت درگیر هستند. علی‌رغم این‌که به بعضی از عضله‌ها در طول این حرکت بیشتر از بقیه فشار وارد می‌شود، تمامی این عضله‌ها در طول حرکت شنا به‌طور فعال و مداوم با هم کار می‌کنند. وقتی که عضله‌ای کاری را که باید انجام دهد به‌درستی انجام ندهد، ممکن است درد و مصدومیت را به دنبال داشته باشد. تمرین با وزن بدن به عضلات بدن شما می‌آموزد چه‌طور مانند یک تیم با هم کار کنند.

۵. تنوع

حتی اگر سال‌ها به تمرین با وزن بدن خود بپردازید، هیچ‌گاه این تمرین‌ها را خسته‌کننده نخواهید یافت، چراکه تنوع این نوع تمرین‌ها بسیار زیاد است. همیشه نیز چالش‌های جدید برای شما وجود خواهد داشت و بدین ترتیب هیچ‌گاه از حرکت باز نخواهید ایستاد.

۳.۴۷ میانگین امتیازدهی (۷۰% امتیاز) - ۱۵ رای
اشتراک گذاری:

درباره نویسنده/مترجم

صبا ویسی

در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی رشتۀ مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه بوعلی سینای همدان است.

پاسخ دهید

− 5 = دو